اصول کلی اخلاق جهانی در روابط عمومی و مدیریت ارتباطات در سال ۲۰۱۸

 پس از ۶ ماه نشست توسط یک گروه از سازمانهای جهانی پیشرو در مدیریت ارتباطات و متخصصین روابط عمومی (IABC )، اصول کلی اخلاق جهانی در روابط عمومی و مدیریت ارتباطات در ۲۲ آگوست ۲۰۱۸ اعلام شد.

در این نشست ۱۶ اصل اخلاقی در حرفه روابط عمومی به تصویب  کارگروه IABC رسید. این اصول در دو بخش اصول هدایتگر (Guiding principles) و اصول حرفه ای (professional practice) منتشر شده است. تیتر این اصول به شرح زیر است:

اصول هدایتگر

  1. کار بر روی منافع عمومی
  2. پیروی از قوانین و احترام به تنوع و فرهنگی محلی
  3. آزادی بیان
  4. آزادی انجمن ها و گروه ها
  5. آزادی رسانه
  6. امانت داری، صداقت و ارتباطات بر پایه حقیقت گویی
  7. یکپارچگی
  8. شفافیت
  9. حریم خصوصی

اصول حرفه ای

  1. تعهد به یادگیری مستمر
  2. اجتناب از تعارض منافع
  3. جانبداری از حرفه
  4. احترام و انصاف در رفتار با مردم
  5. تخصص، بدون تضمین کسب نتایج فراتر از توانایی
  6. رفتارهای تقویت کننده حرفه
  7. رفتار حرفه ای

🔹 برای مطالعه‌ی بیشتر می‌توانید به اینجا مراجعه کنید: https://www.globalalliancepr.org/news/2018/8/22/new-global-principles-of-ethical-practice-in-public-relations-and-communication-management-announced