درباره ما

تاریخچه:
به منظور ایجاد تعامل میان روسای روابط عمومی منطقه ،انتقال تجربیات، کمک به حل مشکلات ارتباطی شرکت ها، انجام برنامه‌های مشترک با رویکرد کاهش هزینه‌ها،هم افزایی و همکاری،ارتقای روابط‌عمومی‌های منطقه،کاهش دغدغه‌های کارکنان و خانواده‌های آنان، مسئولین، رسانه ها و جامعه پیرامونی، این مجمع در سال ۱۳۸۸ تأسیس گردیده است.
اعضای آن متشکل از روسای روابط عمومی شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی است. به طور معمول هر ماه اعضا گرد هم می آیند و برنامه های پیش رو را بررسی می کنند و هماهنگی لازم را به عمل می آورند.

فعالیتهای انجام شده مجمع در این ۵ حوزه بوده است:

الف- ارتباط و تعامل با رسانه ها:

۱- به منظور افزایش تعامل با خبرنگاران، از سال ۸۹ مراسم ورز خبرنگار تصویب گردید و سالانه نمایندگان رسانه‌های تخصصی دعوت شده و در مراسمی از آنها تجلیل می‌گردد.
۲- تصویب، پیگیری و درخواست از رئیس کل محترم روابط عمومی صنایع پتروشیمی برای هماهنگی سفرهای مطبوعاتی، مصاحبه با مدیریت ارشد شرکت‌ها و انعکاس فعالیت‌های شرکتهای منطقه
۳- تشکیل جلسه با نمایندگان رسانه‌های تخصصی برای آسیب شناسی ارتباطات خبری بین رسانه‌ها و مجموعه پتروشیمی که به تصمیماتی از جمله ارسال آگهی به نمایندگان مطبوعات استانی (سراسری و استانی) انجامید.
۴- بازدید از مرکز صدا و سیمای استان و تشکیل چند جلسه برای افزایش همکاری با این مجموعه در قالب اجرا و پخش برنامه های ویژه شرکت‌ها و خانواده های کارکنان.

ب- در زمینه جشنواره‌ها،همایش‌ها و نمایشگاه‌ها:

۱- به منظور افزایش اعتبار پتروشیمی و کاهش هزینه‌ها، حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و استانی (پس از اخذ مجوز از مدیریت‌های ارشد) با هماهنگی و همکاری اعضا صورت می‌گیرد و از سال ۸۹ به این سو پس از تصمیم اکثریت، حضور جمعی و مشارکتی در نمایشگاه‌ها جزو برنامه‌های مجمع است. مثال: نمایشگاه‌های خوزستان،منطقه آزاد اروند و فارس)
۲- اجرای برنامه‌های مشترک دو یا چند شرکت با رویکرد کاهش هزینه، نظیر جشن‌ها و اردوهای دانش آموزی.
۳- پیشنهاد و ارائه‌ی طرح توجیهی ساخت سالن همایش در شهرک بعثت به شورای راهبردی.

ج- کارکنان و خانواده ها

۱- همکاری با شرکت عملیات غیر‌صنعتی در تصویب تقویم فرهنگی سالانه این شرکت به همراه تشکیل جلسات و بحث و رایزنی درباره مفاد آن، برای پیشنهاد به شورای راهبردی مدیران منطقه
۲- دریافت و انعکاس دغدغه‌های کارکنان و خانواد‌ها و تشکیل جلسات با مسئولین مربوطه به منظور کمک به حل مشکلات از جمله نشست با مسئولین شهرک بعثت، شرکت عملیات غیر‌صنعتی، بهداشت و درمان و…
۳- ارائه پیشنهاد به روابط عمومی مرکز جهت یکسان‌سازی فعالیت‌های فرهنگسراهای شرکت‌ها ی بعثت و جلوگیری از موازی کاری خانه فرهنگ ها تحت عنوان شورای فرهنگی.

د- جامعه (مردم ،ادارات، تشکل ها و نهادهای منطقه)

۱- هماهنگی و همکاری با مسئولین نهادهای دولتی و غیر دولتی جهت کمک به انجام برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و … همچنین اطلاع‌رسانی در سطح شرکت‌ها و تلاش برای رفع نگرانی‌ها (با هماهنگی مدیریت‌های ارشد) به عنوان مثال جشنواره بادبادک‌ها ، برگزاری جلسات دعا و …
۲-هماهنگی، اطلاع رسانی، تشکیل جلسه و پیگیری کمک به موسسات خیریه و عام المنفعه از طریق فراخوان کارکنان و خانواده ها و تشویق آنان به کمک به نیازمندان جامعه

ه- ارتباطات روابط عمومی ها:

۱- برنامه ریزی آموزشی برای افزایش دانش تخصصی
۲- ایجاد تارنمای جامع به منظور ارتباط با مخاطبین، درج تجربیات، ایجاد فضای مشترک با ادارات زیر مجموعه شرکتها و اطلاع رسانی سریع از طریق وبسایت، آگهی های استخدامی و مطبوعاتی شرکتها و …
۳- پیشنهاد ارتقای ساختار روابط عمومی در برنامه‌ی کاری مجمع با توجه به عدم تناسب تعداد نیروها با وظایف.
۴- بانک اطلاعات تامین کنندگان در وبسایت به منظور افزایش کیفیت خدمات تامین کنندگان کالا و مجریان و کارگزاران.
۵- هماهنگی با محیط زیست شرکت‌ها و تلاش برای آگاهی رسانی به مجموعه های کاری برای فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست
۶- انتقال تجارب شخصی بین اعضا برای سرعت بخشی، کاهش هزینه‌ها و بهبود کارها
۷- ارتباط باانجمن‌های روابط عمومی و روابط عمومی مرکز و انتخاب نماینده در شورای هماهنگی اداره کل روابط عمومی نفت
۸- پیشنهاد نشریه خانواده پتروشیمی در منطقه.